PokerStars honlap
Sit&go: a középső szakasz
Ebben a cikkben a sit&gók középső szakaszát tekintjük át, amely nagyjából a negyedik vakszinttől addig tart, amíg négy játékos marad. Érdemes megemlíteni, hogy ha már az első három szint során lecsökken a játékosok száma négy főre, akkor nincs középső szakasz, de ez ritkán esik meg.

Általános tanácsok a sit&go versenyek középső szakaszában való játékhoz

Minél kevesebb zsetonunk van, annál agresszívebben kell játszanunk
Amikor már nagyok a vakok, és a zsetonjaink száma mondjuk 10 BB alá esik, nem várhatunk örökké a következő 1-2. kategóriás lapra. Ehelyett próbáljunk emelni vagy allint tolni széles laptartománnyal annak érdekében, hogy versenyben maradjunk és eljussunk a buborékig.

Ne hagyjuk, hogy megegyen a vak!
Próbáljuk elkerülni, hogy a szemét lapok eldobásával pénzt veszítsünk, különösen, ha kis- vagy nagyvakban ülünk! Ne játsszunk passzívan ebben a szakaszban! Inkább emeljünk bármilyen két lappal, ha megfelelő pozícióban vagyunk, és a zsetonjaink száma 5BB vagy még kevesebb! Sokkal jobb kiállni és küzdeni úgy, hogy jó esélyünk van a duplázásra, mint feszeskedni, és várni, hogy megegyen minket a vak.

Ne feledd, zsetonjaink egyharmadának berakásával elköteleztük magunkat a pot iránt!
Ha a zsetonjaink egyharmadával vagy még többel emelünk, akkor már olyan sokat tettünk be, hogy muszáj berakni a többi zsetonunkat is. Éppen ezért talán még jobb is flop előtt allin menni, mint ilyen nagyot emelni. Ezzel nemcsak, hogy nyomást gyakorolunk az ellenfelünkre, de növeli a duplázás esélyét is (feltéve, hogy jó lapunk van). Ha a flop után emelünk a zsetonjaink egyharmadával, az csak akkor jó ötlet, ha az a célunk, hogy a többi zseton is bekerüljön a hátralévő utcákon, még úgy is, ha riasztó lapok vannak az asztalon.

Ha allin megyünk, ellenfelünk már nem tud kiemelni minket

Ez a tanács a no limit holdem egyik alapvető jellemzőjén alapul, ami nem más, mint az agresszió hatalma. Azzal, hogy allin megyünk, kétféleképpen is megnyerhetjük a leosztást. Az ellenfelünk vagy dob, vagy megad, és ez utóbbi esetben még mindig van esélyünk megnyerni a mutatást. Ez az oka, hogy több lappal lehet allint tolni, mint ahánnyal el lehet fogadni. Ha az ellenfelünk mondja be az allint, nehéz döntés elé állíthat minket, ráadásul hibázhatunk is, hiszen lehet, hogy eldobjuk a nyerő kezet, vagy ellenkezőleg, megadjuk, amikor nagy hátrányban vagyunk.

Figyeljük, mennyi zsetonjuk van a többieknek!
Ellenfeleink zsetonkupacának mérete az egyik legfontosabb tényező egy sit&go megnyeréséhez. Nyugodtan küzdjünk a kevesebb zsetonosokkal, de kerüljük el a több zsetonos játékosokat! A sok zsetonos játékos kiejthet minket, és gyakrabban veszi fel a kesztyűt és többször gyakorol ránk nyomást emelésekkel és visszaemelésekkel, ami veszélyezteti a versenyben maradásunkat. Ezzel szemben a kevés zsetonos játékos gyakrabban fog dobni, kivéve, ha jó lapja van, amivel úgy gondolja, hogy duplázhat.


Helyes játék a flop előtt


Helyzet Pozíció Több mint 10bb 10bb és 5bb között Kevesebb, mint 5bb
Előttünk mindenki dob kisvak vagy gomb 7. kategória 8. kategória 8. kategória
  1 vagy 2 hellyel a gomb előtt 6. kategória 7. kategória 8. kategória
  korábbi pozícióban 5. kategória 6. kategória 7. kategória
Egy vagy több limpelő bármely pozícióban 4. kategória 5. kategória 6. kategória
Valaki emelt bármely pozícióban 3. kategória 4. kategória 5. kategória


Példák:
  1. A vakok 50/100, nekünk 1 800 zsetonunk van, és eggyel a gomb előtt ülünk. Mindenki dob, nálunk van, ami egy 5. kategóriába tartozó lap. Emeljünk 400-ig!
  2. A vakok 75/150, nálunk 1 400 zseton van, és kettővel a gomb előtt ülünk. Egy játékos limpelt előttünk, a kezünkben pedig van, egy 6. kategóriás lap. Dobjuk el, hiszen 10BB-nél kevesebb, de 5 BB-él több zsetonnal legalább 5. kategóriás lapra van szükség ahhoz, hogy allin menjünk, miután valaki már limpelt előttünk.
  3. 50/100 vakok mellett 850 zsetonunk van, és kisvakban ülünk. A cutoffban ülő játékos, akinek több zsetonja van, mint nekünk, 250-ig emel. Nálunk van, egy 4. kategóriás lap. 5 és 10 BB közötti zsetonkupaccal toljunk allint!

A flop előtti emelés mértéke

  • Az emelés szokásos mértéke 4BB legyen!
  • Be kell tolnunk az allint, ha a zsetonkupacunk 12BB vagy kevesebb.
  • Soha ne válasszuk a csak megadást, kivéve, ha az ellenfél allin van!
  • Soha ne limpeljünk!


Döntések a kasszaesély függvényében

Ha emelünk (anélkül, hogy allin mennénk), és valaki visszaemel ránk, a megadásról a kasszaesély függvényében hozhatunk döntést.
  • Ha az esély 2,5:1 vagy jobb, mindennel meg kell adnunk.
  • Ha az esély 2:1 vagy jobb, 5. kategóriájú vagy jobb lappal adjuk meg!
  • Ha az esély 1,5:1 vagy jobb, csak 4. kategóriájú vagy jobb lappal adjuk meg!
  • Ha az esély rosszabb, mint 1,5:1, csak 3. kategóriájú vagy jobb lappal adjuk meg!

Példák:
 
  1. A vakok 50/100, és 2 000 zsetonunk van osztó pozícióban. Mindenki dob, nálunk van, ami egy 5. kategóriás lap. Emelünk 400-ig. A nagyvaknak 3 000 zsetonja van, és emel 1 500-ig. Ezzel a kasszaesély 1950:1100, ami egy kicsit kevesebb, mint 2:1. Ez az emelés tulajdonképpen allin tesz minket, úgyhogy akár 2 000-es emelésnek is tekinthetjük. Ezzel az esély 2450:1600, azaz 1,5:1. Ehhez legalább 4. kategóriás lapra lenne szükségünk, úgyhogy most dobnunk kell.
  2. A vakok 75/150, nekünk 1 900 zsetonunk van, és a cutoff pozícióban ülünk. A lapunk , és emelünk 400-ig. A nagyvak előtt már csak 1 100 maradt, amivel allin megy. Jelenleg 1 575 van a kasszában, és nekünk 700-at kellene megadnunk. A kasszaesély 1575:700, vagyis 2,2:1. A megadáshoz egy 5. kategóriás lapra van szükség, tehát megadjuk.

 



Flop utáni játék a középső szakaszban

Flop után agresszívan kell játszanunk, ha még nem került be minden zseton. Ha mi nyithatunk elsőként, vagy mindenki passzol előttünk, a nyitásunk szokásos mérete legyen a kassza kétharmada. Ha a zsetonkupacunk a kassza másfélszeresénél kisebb, menjünk inkább allin akkor, amikor amúgy nyitnánk.

Ha ingyen nézhetünk flopot a nagyvakból több játékossal együtt
  • Nyissunk vagy emeljünk közepes kész kezekkel, erős húzókkal, illetve ha még jobb lapunk van! Menjünk allin a turnön, ha visszaemelnek ránk, hiszen a dobás majdnem mindig hiba ebben a helyzetben. Mindig csak passzoljunk/megadjunk a közepes húzólapokkal, ha jó áron van lehetőségünk fejlődni a későbbi utcákon, és ha a megadás nem kerül többe a maradék zsetonjaink 20%-ánál.
  • Ha a későbbi utcákon legalább közepes kész lapunk alakul ki, esetleg még jobb, tegyük be az összes zsetonunkat!
  • Passzoljunk/dobjunk bármelyik utcán, ha nem fejlődik a lapunk!
Ha mi emeltünk a flop előtt és ketten maradunk:
  • Általában már kötődni fogunk a kasszához a közepes kész kezekkel, az erős húzókkal, illetve a még jobb lapokkal. Éppen ezért nyitnunk kell, általában allin kell mennünk.  Ha az ellenfél elénk nyit, adjuk meg az allint, vagy toljuk be mi magunk az összes zsetonunkat!
  • Ha elsőként cselekszünk, vagy ha előttünk passzol a másik, nyissunk gyenge kész lapokkal, gyenge húzókkal, vagy ha ezeknél jobb lapunk van!
  • Ha emelünk, a másik játékos pedig megadja, toljuk be az allint a turnön még akkor is, ha nem fejlődött az erős húzólapunk, a közepes kész kezünk vagy ezeknél jobb lapunk, és passzoljunk mi is, illetve passzoljunk/dobjunk minden más lappal!
  • Ha javul a húzólapunk vagy a kész kezünk, toljunk allint bármelyik utcán!
  • Ha ránk emel az ellenfél, kövessük a kasszaesélyre vonatkozó fenti tanácsokat, és azok segítségével határozzuk meg a nem allin emelés esélyét!
  • Ha az esélyünk  2,5:1 vagy jobb, adjunk meg/emeljünk gyenge kész lapokkal vagy annál jobbal, valamint a közepes húzókkal és azoknál jobbal!
  • Ha az esélyünk 3,5:1 vagy jobb, adjunk meg gyenge kész kezekkel vagy jobbal, illetve gyenge húzókkal és azoknál jobbal!


Ha mi emeltünk flop előtt egy többszemélyes kasszában:
  • Közepes kész lapokkal, erős húzókkal vagy ezeknél jobb kézzel már elköteleztük magunkat, ezért nyitnunk kell, általában allin kell mennünk. Ha valaki elénk nyit, adjuk meg az allint, vagy toljuk be mi magunk az összes zsetonunkat!
  • Ha közepes húzólapunk van, csak akkor passzoljunk/adjunk meg, ha jó áron tehetjük, és a megadás nem kerül többe a zsetonkupacunk 20%-ánál!
  • Minden más lappal válasszuk a passzolást, és dobjuk el, ha a további utcákon valaki nyitna, hacsak nem hív túl keveset.
  • Ha a további utcákon javul a lapunk legalább közepes erősségűre vagy még jobbra, akkor a kasszához való kötődésünk miatt nyitnunk kell, általában allin kell mennünk. Ha valaki elénk nyit, adjuk meg az allint vagy toljuk be mi magunk az összes zsetonunkat!

Példák:
 
  1. A vakok 50/100, nekünk 2 100 zsetonunk van, és 400-ig emelünk egy  -val a cutoffból. A kisvak, akinek több zsetonja van, mint nekünk, megadja. A flop , ezzel legmagasabb párunk lesz egy jó kísérővel. Ellenfelünk nyit 650-nel a 900-as kasszára. Ahhoz túl erős a lapunk, hogy eldobjuk, úgyhogy allint kell tolnunk. A megadással a maradék zsetonjainknak több mint az egyharmadát kockáztatnánk, és azzal már egyébként is kötődnénk a kasszához.
  2. A vakok 50/100, nekünk 1 900 zsetonunk van, és a gombról 400-ig emelünk, a kezünkben . A nagyvaknak 1 100 zsetonja van, és megad. A flopra érkezik, a kasszában 850 van, és a nagyvak betolja a maradék 700 zsetonját. Közepes párunk van, és jobb esélyt kapunk, mint 2:1, tehát megadjuk.
  3. A vakok 50/100 és 2 900 zsetonunk van. Emelünk 400-ig, a kezünkben van és eggyel a cutoff előtt ülünk. A nagyvak megad, és több zsetonja van, mint nekünk. A flop , amivel tuti flösshúzónk alakul ki lyuksorral, és van egy fölélapunk kis. A nagyvak 600-ig nyit az 1 250-es kasszába. Erős húzólapunk van, ezért allin kell mennünk. Már így is nagy a kassza, és rengeteg outunk van a javulásra.

 

Összegzés
  • Minél kevesebb zsetonunk van, annál agresszívebbnek kell lennünk.
  • Ne hagyjuk, hogy megegyen a vak!
  • Ha beemeljük a zsetonkupacunk egyharmadát, elköteleztük magunkat a kassza iránt.
  • Ha allin megyünk, az ellenfelünk nem tud minket kiemelni a kasszából.
  • Figyeljük, mennyi zsetonja van a többieknek!
  • A flop előtti döntéseknél vegyük figyelembe a pozíciónkat, az előttünk történteket és a zsetonkupacunk méretét!
  • A flop előtti visszaemelést a lapunk és a kasszaesély függvényében adjuk meg!
  • A szokásos flop előtti emelés mértéke legyen 4BB!
  • Soha ne limpeljünk vagy csak megadjunk flop előtt, hacsak a másik játékos nincs allin!
  • A flop utáni játék a korábban tárgyalt kezek erősségével kapcsolatos kategóriák, a kassza mérete és az ellenfelek számának figyelembevételével történjen!

X Sütiinformáció

Sütiket helyeztünk el a számítógépeden, hogy javítsuk a felhasználói élményedet weboldalunkon. Bármikor megváltoztathatod a sütibeállításaidat. Ha nem változtatsz rajtuk, azt beleegyezésnek értelmezzük a továbbiakra vonatkozóan.