PokerStars honlap
Sit&go: bevezető

A sit&go meghatározása

 

A sit&gók olyan pókerversenyek, melyeken előre meghatározott számú játékos vesz részt (ez a cikk a  PokerStars 9-fős no limit holdem normál sit&góihoz készült), és akkor kezdődnek, amikor az utolsó játékos is benevezett. A nyereményalapot a nevezési díjak alkotják, és a pénz 50%-át az első, 30%-át a második, 20%-át pedig a harmadik helyezett kapja. A játékosok 1 500 zsetonnal kezdik a játékot, a vakok pedig 10 percenként emelkednek.

 

A sit&gók előnyei


Amióta Chris Moneymaker megnyerte a 2003-as WSOP Főversenyét, és a póker népszerűsége ugrásszerűen megnőtt, a sit&go az egyik legnépszerűbb formája az online pókernek. Ennek több oka is van:
  • A hét minden napjának minden órájában elérhetők.
  • Rövid a várakozási idő.
  • Nem kell 4-6 órán át játszanunk (ellentétben a többasztalos versenyekkel).
  • A kifizetési struktúrából eredően több fizetős hely érhető el, hiszen a játékosok egyharmada végez fizetős helyen, szemben a többasztalos versenyeken szokásos 10%-kal.
  • Nagyon jó felkészülés más no limit holdem játékokra, az emelkedő vakok és a különböző szituációk révén.
  • A készpénzes játéktól eltérően, a már 1,20 $-tól elérhető fix beülő miatt bárki megengedheti magának, és így jobban megfelel a korlátozott pókertőkével rendelkezők számára.

A cikksorozat bemutatása


Ez az öt cikk LEE NELSON, profi pókerjátékos és szakíró "Let's play poker" (Pókerezzünk!) című elektronikus könyvén alapul, és azoknak a PokerStars School felhasználóknak szól, akik már végeztek az alap és kezdő tanfolyammal.
A fő cél, hogy egy könnyen használható stratégiához jussunk a mikró limites (11 $ nevezési díjig) sit&gókhoz anélkül, hogy éveket gyakorolnánk.
Az indulólapokat különböző kategóriákba gyűjtjük (ezeket később részletesen elmagyarázzuk), és a zsetonok mennyiségét, a pozíciót, valamint a többi játékos cselekedeteit is figyelembe véve, minden lehetséges szituációra vonatkozóan kapunk tanácsot.
A 2. cikk a sit&gók korai szakaszával (1-3. szint) foglalkozik, a 3. cikk bemutatja, hogyan élhetjük túl a középső fázist (4-5. szakasz), ha minimum 5 játékos van még játékban. A 4. cikk leírja, hogy mi a teendő a buborékban, ami a sit&gók legkritikusabb szakasza, hiszen egy újabb játékos kiesése a többiek számára már a fizetős helyek elérését jelenti.
Végül az 5. cikk fényt derít arra, hogy mi a leghatékonyabb módja a háromfős és kétfős játéknak.

 

Az indulókezek kategóriáinak bemutatása


Ezekben a cikkekben az indulókezek alábbi kategóriáira fogunk hivatkozni a flop előtti játékra vonatkozó tanácsainkban. Ne feledjük, hogy minden tanács vonatkozik az adott kategória mellett az annál jobb lapokra is. Például a 8. kategória magában foglalja a 8. kategóriánál felsorolt lapokat csakúgy, mint az 1-7. kategóriánál felsoroltakat. Azokat a lapkombinációkat, melyek nem kerültek felsorolásra az alábbi kategóriák között, nem játsszuk meg, hacsak külön nem kerülnek említésre valamelyik cikkben.
Érdemes fejből megtanulni ezeket a kategóriákat, hogy játék közben ne kelljen visszalapoznunk ide.

1. kategória: AA, KK

2. kategória: QQ, AKs, AKo, JJ

3. kategória: AQs, AQo, TT, 99

4. kategória: AJs, KQs, 88, 77

5. kategória: AJo, ATs, ATo, KQo, KJs, 66, 55

6. kategória: A9s-A2s, KJo, KTs, QJs, QTs, JTs, 44, 33, 22

7. kategória: A9-A2, KTo, QJo, QTo, JTo, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, 54s

8. kategória: K9s, K9o, K8s, K8o, Q9s, Q8s, J9s, T8s, T9o, 97s, 98o, 86s, 87o, 75s, 76o, 64s

A kezek erejének kategorizálása a flop utáni játékban

A kezek erejének alábbi kategorizálása, valamint néhány egyszerű tanács a megjátszásukat illetően, megvéd bennünket a szarvashibák elkövetésétől.
Mindig tartsuk észben, hogy ezek csak leegyszerűsített koncepciók, és tapasztalatunk növekedésével, körültekintőbb döntések meghozatalára leszünk képesek!

Erős kész kezek:
Top pár a legjobb kísérővel, fölépár, két pár, drill, sor, flöss, full, póker, színsor, royal flöss
Példák: egy asztal mellett

Közepes kész kezek:
Top pár jó vagy közepes kísérővel
Példák: egy asztal mellett

Gyenge kész kezek:
Top pár gyenge kísérővel, közepes pár jó kísérővel, kézben pár egy fölélappal a flopban.
Példák: egy asztal mellett; egy asztal mellett; egy asztal mellett

Erős húzó:

Flösshúzó két fölélappal, kombinált flöss- és sorhúzó, pár és flösshúzó vagy pár és nyitott sorhúzó kombinációja.
Példák: egy asztal mellett; egy asztal mellett; egy asztal mellett

Közepes húzó:
Flösshúzó, nyitott sorhúzó, lyukas sorhúzó két fölélappal.
Példák: egy asztal mellett; egy asztal mellett; egy asztal mellett

Gyenge húzó:
Lyukas sorhúzó, közepes pár közepes vagy gyenge kísérővel, alsó pár.
Példák: egy asztal mellett; egy asztal mellett; egy asztal mellett

Összefoglalás

 
  • A sit&go olyan verseny, amely akkor kezdődik, amikor meghatározott számú játékos nevezett.
  • A kifizetési struktúra 50%/30%/20%, a vakok pedig minden 10 percben emelkednek.
  • Előnyei: mindig elérhető, korlátozott az időtartama és jó gyakorlás a no limit holdemhez.
  • Ez a cikksorozat használható stratégiával látja el a kezdőket.
  • Az indulólapok kategóriái és a kezek ereje flop után, valamint a megfelelő tanácsok a lehetséges szituációkhoz segítenek átjutnunk a sit&gók különböző szintjein.
 

X Sütiinformáció

Sütiket helyeztünk el a számítógépeden, hogy javítsuk a felhasználói élményedet weboldalunkon. Bármikor megváltoztathatod a sütibeállításaidat. Ha nem változtatsz rajtuk, azt beleegyezésnek értelmezzük a továbbiakra vonatkozóan.