PokerStars honlap
MTT: A döntő asztal
A döntő asztal elérése egy nagy többasztalos versenyen nehéz feladat. Még az erős hivatásos játékosoknak is csak időnként sikerül. Amikor elérjük, fontos, hogy a lehető legjobb játékunkat nyújtsuk. A legnagyobb díjak a top helyezésekért járnak és hatalmas a különbség, hogy épp csak bekerülünk a döntő asztalra és 9. helyen végzünk, vagy képesek vagyunk megnyerni az egészet. Így olvasd el ezt a cikket, készülj fel, és amikor bejutsz egy döntő asztalra, célozd meg a legjobb 3 helyet.

Az ellenfelek megfigyelése és nyomás alá helyezése

A többi asztal idővel feloszlik. A döntő asztallal nem ez a helyzet. Több időnk van tanulmányozni az ellenfeleinket és mindegyiküket magunk mögé kell utasítanunk az első díj megszerzéséhez. Rendszerint minden kieső játékossal jelentősen változik az elérhető nyeremény. Emiatt a helyzet egy kicsit hasonló a buborékhoz: sok játékosnak csak a túlélés a célja. Próbáljuk meg azonosítani ezeket a játékosokat és maximális nyomás alá helyezni őket. Ennek a sorozatnak a 2. cikkében lehet olvasni arról, hogyan kell ezt csinálni, a címe A buborék. A döntő asztalnál a zsetonkupacok gyakran egy kicsit mélyebbek a vakokhoz viszonyítva, mint a verseny előző szakaszaiban. Ezért aztán ritkábban kerülünk allin, és több döntést kell hoznunk a flopnál. A következő néhány példaleosztás megmutatja, hogyan legyünk erőszakosak az ellenfeleinkkel a későbbi licitkörökben.


 

Ellenállás a sokzsetonos játékos agressziójának

Néha egy vagy két sok zsetonnal rendelkező játékos kihasználja erős helyzetét az asztal többi részének elnyomására. Ha nem védjük meg magunkat az erőszakosságuktól, rengeteg zsetont veszítünk, ez pedig jelentősen csökkenti az esélyeinket az első három helyre. A sokzsetonos játékosok onnan nyerik az erejüket, hogy mindenkit a kiesés fenyeget minden leosztásban, amelyet velük játszanak. Kétféleképpen lehet hatástalanítani ezt a fegyvert:

 

  1. Elkerüljük a marginális lapokat az agresszív nagy zsetonkupacos játékosok ellen. Egy olyan lap, ami esetleg játszható lenne egy közepes vagy kis zsetonkupacos játékos ellen, gyakran rossz az erőszakoskodóval szemben.
  2. Amikor benne vagyunk a leosztásban, játsszunk még agresszívebben és eltökéltebben, mint általában. Ha mi megyünk allin először, az erőszakoskodó csak tarthat, ha jó lapja vagy húzólapja van.
Most nézzük meg, hogyan is fest az elmélet egy valódi leosztásban!


 

Headsup játék

Headsup vagyunk egy nagy többasztalos versenyen... Csodálatos! Amikor headsup vagyunk, csak egyetlen igazán pusztító hibát követhetünk el: túl feszesen játszunk. Természetesen mindenféle lehetséges hiba létezik, de a feszes játék az egyetlen, ami igazán káros. Egy teljes, kilencfős asztalnál az átlagos játékos a leosztások nagyjából 11%-át nyeri meg. A headsup játékban az átlagos játékos az 50%-át fogja! Ennek érdekében az 50 %-nál sokkal több lappal kell játszanunk. Egy ennél sokkal kevesebb lappal játszó játékos szinte biztos vereségre van ítélve. Tehát ne csináljuk ezt! Játsszunk sok lappal és játsszunk velük agresszíven a flop után, ha bármit is találtunk! Lássunk néhány példát:

Kulcs a döntő asztalos játékhoz

  • Figyeljük meg alaposan az ellenfeleinket. Sokkal több időnk van ehhez, mint a verseny korábbi szakaszaiban!
  • Találjuk meg a "gyenge" játékosokat, akik félnek kockáztatni a zsetonjaikat! Helyezzük erős nyomás alá őket!
  • Ne hagyjuk a sokzsetonos játékosok erőszakoskodását! Játsszunk kevesebb lappal ellenük, és ha játszunk, kényszerítsük őket döntésre sok allinnel!
  • Ahogy egyre kevesebben lesznek az asztalnál, játsszunk mind több lappal!
  • A headsupban legyünk nagyon lazák és agresszívek!

X Sütiinformáció

Sütiket helyeztünk el a számítógépeden, hogy javítsuk a felhasználói élményedet weboldalunkon. Bármikor megváltoztathatod a sütibeállításaidat. Ha nem változtatsz rajtuk, azt beleegyezésnek értelmezzük a továbbiakra vonatkozóan.